vrijdag 18 november 2016

Het meisje en de uil, of fair wear friday#1

Ik ben een fervente kringloopshopper.
Ik zoek graag mogelijkheden in 'afgedankte' spullen (kleren, stoffen, prullen, meubels, alles...)
Ik ontdek graag schatten.
Ik zoek graag het mooie in iets lelijks.
Ik ga meestal niet voor gemakkelijk, zoals in 'ik kies een mooi patroon, ik bestel de mooiste stof en ik maak een mooi kledingstuk'.
Meestal vind ik daar plezier in, soms vind ik mijn eigen wegen nogal omslachtig.

Ook dit jurkje is een product van kringloop-shoppen, met een 'refashion' erbovenop.
Het kleedje was in een vorig leven een tuniek. Ik houd niet van tuniekjes voor volwassenen.
Maar de kleur deed het hem (vuil groen?, met wat blauw en zwart). En de zachtheid van de stof.

Ik twijfelde, dacht aan een rokje voor M, twijfelde nog een beetje meer (want er liggen hier nog wel meer potentiële rokjes in de kast die er wellicht nooit een zullen worden), en pakte het ding toch mee.
M zag het, viel voor de uil en wilde een jurk. Een jurk zou het dus worden...

Ik vind dat hij haar staat, die jurk met de uil. Hij komt nog niet zo vaak uit de kast.
Die kast hangt wel behoorlijk vol. (Marie Kondo loopt ons huis nog steeds voorbij.)


En zie je die geweldige tuinkabouter op de achtergrond?
Als die niet spiksplinternieuw en modern is, met zijn fluo muts 💖.

Qua fair wear kan deze outfit tellen.
Een tweedehands tuniek, met veel gepuzzel her-maakt tot een jurk.
Broekkousen van JBC, lid van de Fair Wear Foundation.
En ze heeft nog een wollen vestje van de rommelmarkt dat ze erbij kan dragen.

De schoenen en de kabouter zijn een ander verhaal.
Ter verdediging van de kabouter: Hij is een cadeautje waar ik héél blij mee ben, en hij mag voor eeuwig en altijd in onze tuin blijven!


Bedankt voor je bezoekje,
Sofie

5 opmerkingen: